top of page

Rock je woorden,
maximaliseer je impact

Training copywriting / workshop copywriting

Raggen op een gitaar is leuk. Maar je krijgt het publiek pas mee als je de akkoorden structureert tot een echt nummer. En als jij blijft raggen op je toetsenbord, haal jij niet het maximale effect uit je teksten en krijg je het publiek niet mee. 

 

Teksten op je website, social media of in een advertentie, met copywriting pak je de aandacht en neem je de lezer stap voor stap mee. Helemaal tot de call to action and beyond... 

 

Stel je voor.... volle zalen en een doelgroep die luidkeels 'we want more!' roept!

Paultje -59_edited.png

Ik leer je graag hoe je het verschil maakt met een slimme structuur, goede zinsopbouw, ritme en goed gekozen woorden. Om maar een paar dingen te noemen.

 

Je kunt even proeven van het vak met een interactieve workshop copywriting of twee dagen lang de diepte in, samen met vakgenoten. In de training copywriting maken we door middel van opdrachten direct de vertaling naar jouw eigen praktijk.

En ik ben dan de juf

Paultje -85.jpg

Hi, ik ben Paulien 😊

  • Grey LinkedIn Icon
  • Instagram
  • Facebook

Ik heb 8+ jaar ervaring als tekstschrijver/copywriter. Ik schreef in die jaren voor een divers klantenportfolio van grote en kleine organisaties. Ik gebruik mijn creatieve brein, een bizar inlevingsvermogen en slimme schrijftechnieken voor converterende copy met persoonlijkheid.  

Workshop copywriting: Stop de scrollers

Als je kop, headline of titel niet goed is, heb je de bodytekst voor niks geschreven. Best belangrijk dus. In deze workshop doorlopen we een aantal stappen die belangrijk zijn bij het schrijven van je kop. Samen vormen deze stappen een handig systeem waarmee je keer op keer een scrollstoppende kop schrijft. Het effect? Jouw teksten worden beter gelezen en de kans op conversie is toegenomen.

 

Dit leer je tijdens de workshop copywriting van anderhalf uur:

  • De functie van een kop, titel of headline

  • Waarom we klikken

  • De ingrediënten van een krachtige kop

  • De 5 fases van klantbewustzijn

  • Waarop je de focus legt in je kop

  • Hoe jouw kop extra impact maakt

  • Het stappenplan voor scrollstoppende koppen

 

Ik geef de workshop op aanvraag incompany of op jouw event.

Meedoen op open inschrijving? Check de agenda en schrijf je direct in via onderstaande button. 

Deelnemers aan het woord

Paulien kun je wel om een *boodschap* sturen :-)

Met een flinke dosis vakkennis én humor sleept ze je bijvoorbeeld door een workshop koppen schrijven heen. Ze laat deelnemers actief meedenken en dat werkt. Wat je zelf kunt mee-bedenken beklijft nu eenmaal beter. Stop met scrollen, sta stil bij Paulien!

Ineke Buijs - De Baas bij Taalkamertje

Ik heb bij Paulien een cursus copywriting mogen volgen. Door haar enthousiasme en energie weet ze iedereen in de groep te betrekken.

De leuke afwisselende inhoud van de workshop maakt het makkelijk de aandacht er bij te houden.

Ik beveel de workshops van Paulien van harte aan!

Melvin van Liebergen - Visueel Maker

Ik heb een hele toffe workshop gevolgd bij Paulien van SMOEL!

Praktische tips, interessante voorbeelden en vooral allemaal met een toegankelijke, persoonlijke aanpak.

Paulien is een expert als het gaat om teksten, maar vooral ook als persoon heel prettig om mee samen te werken.

Eva Jansen - Personal Branding Expert

Working on Computer

Tweedaagse training copywriting

Is het jouw werk om een doelgroep in beweging te zetten? Dan is overtuigend en activerend schrijven zeker wel een dingetje? 

 

Zeker als het steeds weer andere mediums en doelen zijn, kan je maar beter zorgen dat je schrijf-toolbox goedgevuld is. Ga niet steeds opnieuw het wiel uitvinden. Na deze training weet je hoe je elke tekst aanvliegt.

 

Beter schrijven is slimmer schrijven. Dat zit hem in een goede basis van research en psychologisch inzicht en een lekkere uitvoering waarbij je onder andere schrijftechnieken, basisregels en handige formules inzet. 

 

Wil jij weten hoe je de aandacht pakt én vasthoudt? Hoe je overtuigt zonder over te komen als een drammerige keukenverkoper? En ook hoe je teksten magnetisch maakt voor jouw doelgroep door ze persoonlijkheid te geven?

 

Dan is deze training echt iets voor jou.

Training copywriting: het programma

Dag 1

  • Voordat je gaat schrijven leg je een basis. We houden het simpel. Doel, doelgroep & onderscheidendheid.

  • Van lezen naar doen, daar zit wat tussen. Vóelen. De rol van emotie. 

  • Zet het frame neer. Verschillende soorten copy. Verschillende structuren.

  • Stop de scrollers met 3-ingredientenheadlines.

  • Hengel ze binnen, trigger tot actie en handige formules.

  • Zo schrijf je copy met impact en sla je in als een bom.

Dag 2

  • "Dat leest als een trein"– Zo fix je dat. Waarom leesbaarheid van levensbelang is en hoe je dat aanpakt.

  • Overtuigen zónder je naderhand wat schmutzig te voelen. Autoriteit en sociale bewijslast. 

  • Van passief naar actief: Een call to action die werkt.

  • Chat GPT: wat kan 'ie wel en wat kan 'ie nie?

  • Voeg je (merk)persoonlijkheid toe met een eigen tone of voice.

Prikkel... overtuig... activeer... verkoop meer

Wat, waar en wanneer???
De details vind je hier 👇🏽

Ik geef de training copywriting in samenwerking met Versdenkers:

opleiders in strategische creativiteit.

Locatie: Eindhoven, Sectie C

Datum: 21 en 22 mei & 2 en 3 september

Meer info en inschrijven

logo-1024 (002).png

Gooi ein-de-lijk vol zelfvertrouwen je site live!

Bestel de webcopy review hier

 

pexels-cottonbro-studio-5082559_edited_e

De beste manier om jouw copy

die sparkle te geven?

 

Twijfel je of je een webcopy review nodig hebt of dat je jouw webcopy door mij wil laten schrijven? In dat geval is het slim om eerst even te beppen. In een copycall bespreken we hoe jij jouw webcopy het best kunt laten shinen.

 

No worries, het is gratis. 

bottom of page