Gave klanten aantrekken met je copy?
Let's do this.
WEBCOPY
Je online praatje pimpen? Ahaaait, cool! Laat mij maar los op je webcopy. Uhm, teksten voor je website, dus. Home, about, producten/diensten, FAQ, jeweetwel.
​
-
De homepagina. Volgens mij heet íe zo, omdat het best belangrijk is dat de bezoekers zich thuisvoelen bij jouw biz. En dat begint hier. We verassen jouw ideale klant vanaf de eerste klik met een heldere en eerlijke recht in je smoel-boodschap.
-
De over ons pagina. Hier geef je je klant een sneak peek achther de schermen. Je vertelt je (echte) eigen verhaal en laat het voor je werken. Twijfels? Niet doen. Alles is te vertalen naar voordelen voor de klant. Ook jouw verhaal. Het heeft je gemaakt tot de fantastische persoon achter jouw bedrijf. Wees dapper en f*cking own it.
-
De product- of dienstenpagina. Jouw product of dienst is iets waarvan je ideale klant zal denken: 'Hoe heb ik hier ooit zonder kunnen leven?' In iedergeval na het lezen van de magische woorden die ik je door je copy mix.
-
Salespagina. De plek waar je de kassa laat rinkelen. Want dat is onvermijdelijk als de klant een duidelijk beeld heeft van zijn fantastische leven ná de aankoop. En alle twijfels worden systematisch afgeschoten. Pow pow, ka-tjing!
-
FAQ pagina. Mensen hebben vragen. En jij hebt geen tijd om je leven te laten bepalen door je mailbox. Deze pagina levert je tijd én leads op. Want klanten googelen voordat ze vragen. Snapje.
-
Contactpagina. Dat er niet superveel op staat, wil nog niet zeggen dat het ook supersaai moet zijn. Kom op, je bent beter dan dat.
​
Branded copy
Geef je merk SMOEL
Gehoord worden door de juiste mensen? Zorg dat je de taal van je publiek spreekt. Een Stem Met Onderscheidende Eigen Lading a.k.a. SMOEL geeft je merk wat er nog ontbrak: persoonlijkheid. Alles wat hiervoor bepalend is leggen we vast in een superduperwaardevol document: de SMOELgids. Oftewel de bijbel voor alles en iedereen die schrijft en schrapt voor je merk. Inhoud:
​
-
Merkpostionering
-
Merkwaarden
-
Merkpersoonlijkheidsprofiel en kenmerken
-
Richtlijnen en strategie voor de tone of voice
-
Heldere voorbeelden van hoe het klinkt (en ook hoe niet)
​
Zet je SMOEL aan het werk
Oké dus je klinkt lekker, vol persoonlijkheid vanuit heldere merkwaarden. De volgende stap is laat je horen! Op je website natuurlijk, check. En hoe dan nog meer?
​
Bloggen
Elke maand een goed verhaal, leuk om te lezen vanwege die toffe eigen stem. Met een waardevolle inhoud. Handig voor SEO vanwege juist verwerkte zoektermen. Kortom een lekker stukje deelbare (ow yeah) content, daar heb je nog eens wat aan.
​
Branded journalism
Interviews en artikelen, helemaal passend bij het merk. Vertel wat je product of merk doet met mensen. Gebruik case studys en portretten van klanten of medewerkers. De kracht van storytelling en dan nóg krachtiger. Dat is de trots in de branding.
​